Blogs
alle berichten

Van mijn ‘zwakte’ mijn kracht gemaakt
Wat ik deed was altijd al goed. Ik moest alleen een shift maken in mijn hoofd.Sinds het begin van mijn bedrijf heeft er altijd een zeurend stemmetje in mijn hoofd gezeten. ‘Je weet niet genoeg om zichtbaarheidscoach te zijn’. Soms kreeg dat stemmetje ook bevestiging. Door mensen die mij vertelden dat ik niks van marketing wist. Dat marketing alleen maar gaat om cijfers, rekenen en techniek. Olie op het vuur dat dat stemmetje al was begonnen. En dus heb ik dat woord lang vermeden. Marketing. Want daar wist ik niet genoeg vanaf. Ik wist weinig van SEO, laat staan SEA. Heb nog nooit een ‘buyer...
Niet hoe, maar wat
Als dienstverlener kun je een heleboel betekenen voor iemand. Dat weet ik uit eigen ervaring met mijn coach.Je kunt iemands leven echt veranderen, of in ieder geval zaadjes planten die dat in gang gaan zetten. En natuurlijk doe je dat samen met een klant, maar jouw rol daarbij is echt belangrijk. Geloof mij maar! Om dat te bereiken heb jij een bepaalde manier van werken. Je gebruikt bepaalde programma’s, werkvormen of methodes. Die werken super fijn en zijn heel efficiënt, het is fijn dat ze er zijn. En misschien merk je dat je in je zichtbaarheid, op je website of social media, vaak praat...
Challenge: Word Gezien met Jeanine!
Heb jij een schop onder je kont nodig om nu eens écht zichtbaar te worden?Je weet dat je de teksten op je website moet bijwerken. Je weet dat je die berichten nu echt eens op social media moet gaan plaatsen. Je weet dat je zichtbaarheid nodig hebt, maar je weet eigenlijk niet zo goed waarom. En je weet al helemaal niet wát je dan moet vertellen. En dus stel je het maar weer uit. Zit jij in dit cirkeltje? Dan is het hoog tijd om je daaruit te schoppen! Of liefdevol te duwen, als dat beter werkt voor jou 😉 En die schop, of die duw, die geef ik je graag tijdens de challenge: Word Gezien met...
In welk huis woont jouw klant?
Weet jij in wat voor huis je klant woont? Is het een rijtjeshuis? Een grote villa? Of ergens achteraf in een bos?Nu denk je vast: wat een rare vraag! Wat maakt dat nou uit? En dat hoef ik toch helemaal niet te weten? Ik vind van wel. Want als je weet waar je klant woont, in wat voor huis en in welke omgeving, maar bijvoorbeeld ook wat voor hobby’s die heeft, hoe oud hij of zij is, überhaupt of het een hij of zij is, dan kun je succesvoller zichtbaar zijn. Als je met mij aan de slag gaat om zichtbaarder te worden, is één van de uitdagingen die ik je geef: je klant zo specifiek mogelijk maken....
Lekker chatten
De afgelopen weken heb ik verschillende nieuwe mensen leren kennen. Offline in het echt, maar ook online, via LinkedIn en Instagram.En het zijn er geen honderden, en het zijn ook niet allemaal direct klanten. Maar toch levert elk nieuw contact me weer iets waardevols op. Want naast klanten trekken, is zichtbaar zijn zo fijn omdat je in gesprek gaat met mensen. Of dat nu offline of online is. Het is fijn om je verbonden te voelen met anderen, om een band op te bouwen. Om elkaar een beetje te leren kennen. Wie weet worden die mensen later alsnog klant. Of kom ik via hen in contact met iemand...
De klik
Klikt het altijd met jouw klanten? Heb jij alleen maar klanten waar je energie van krijgt? Die helemaal aansluiten bij wat jij doet en wil doen. Die eigenlijk de reden zijn dat jij coach bent geworden en dat nog steeds met plezier doet. Maar wees eens eerlijk, passen al je klanten in dat plaatje? Of zeg je tegen iedereen ja die met een vraag bij je komt? Durf je kritisch te zijn? Ik snap het heel goed als je niet altijd kritisch bent. Als je ook klanten aanneemt die net niet in het plaatje passen. Of misschien wel helemaal niet. Want ja, een klant is een klant. En die sla je niet zomaar af,...
Iets met vertrouwen en persoonlijke ontwikkeling
Eigenlijk stond vandaag op de planning om een blog te schrijven over één van de 10 redenen om persoonlijk en waardevol zichtbaar te worden. Maar ik voelde dat er iets anders geschreven moest worden. En als je nekharen van deze zin al overeind gaan staan, dan adviseer ik je om niet verder te lezen. Want het wordt nog veel vager dan dit 😉 Ik heb in mijn blogs en op social media al vaker geschreven over mijn persoonlijke ontwikkeling. Want ik kan je vertellen, het opstarten van je eigen bedrijf doet wat met je. En alle ondernemers die ik tegenkom bevestigen dat. Het runnen van je eigen...
“Ik wil niet lijken op al die andere coaches hoor!”
Ze zeiden het allebei, los van elkaar, in het eerste gesprek. De twee coaches die het traject volgen.Het was vrij aan het begin van het gesprek, dat ging over hun zichtbaarheid en profilering. Ze doen allebei ongeveer hetzelfde, namelijk mensen weer de rust geven om helemaal zichzelf te zijn. Om los te laten wat niet van hen is, zich niet meer aan te passen en te ontdekken wat ze zelf voelen en nodig hebben. Ze wilden zich onderscheiden Logisch ook. Want waarom zouden klanten voor jou kiezen als je lijkt op al die andere coaches? Al die honderden coaches, die praten over de werkvormen en...
Jouw klanten zoeken geen coach
Wist je dat mensen die een coach zoeken, eigenlijk geen coach zoeken? Laat me dat uitleggen.Ze zoeken iemand die ze kan helpen een stapje verder te zetten. Of iemand die met ze mee kan kijken naar ervaringen uit het verleden en hoe daarmee om te gaan. Ze zoeken een persoon die hen inzicht geeft in hun sterke en minder sterke punten. Die ze een spiegel voorhoudt, die helpt laten zien welke kant ze op kunnen en wat ze zelf willen. Maar dat doet toch een coach? Klopt! Jij kunt waarschijnlijk heel goed helpen bij (een aantal van) deze dingen. Maar zie je ergens in die alinea het woord coach...
Zichtbaar zijn = meer klanten
Als je niet laat zien dat je er bent, kan ook niemand voor je kiezen.Klinkt nogal als een open deur hè? Zo van jaha, dat weet ik wel. Maar ondanks dat we het weten, is het toch makkelijker gezegd dan gedaan. En zeker als je ook zonder heel erg online zichtbaar te zijn, toch genoeg klanten krijgt, voel je misschien wel helemaal niet de behoefte om online zichtbaar te zijn. Want wat een gedoe hè? Onderwerp bedenken, tekst schrijven, foto zoeken, plaatsen, reageren… In elke stap zijn genoeg hobbels te vinden (of te verzinnen) om het toch maar vooral niet te doen, of halverwege af te haken....